ممکن است بعد از خواندن عنوان با خودتان بگویید: "چی؟؟؟" یا اگر خیلی اهل زبان باشید بگویید:"وات د هل؟"

"ول ایتز ایزی!"

اول : نمیدانم که چقدر با زلزله و نحوه ی وقوع و اینها آشنایی دارید. ایران به طور کلی روی یکی از کمربند های زلزله خیز جهان قرار دارد. استان فارس روی یکی از نقاط خطرناک آن قرار دارد که باعث می شود که تعداد وقوع زمین لرزه در کل استان زیاد باشد.

دوم: علاوه بر آن به زعم خود ما(!) خانه ی ما نیز روی خود کمربند زلزله قرار دارد! چون که هنگام زلزله خانه ی ما به شدت می لرزد؛ من زلزله هایی را حس میکنم که کسی آنها را نمیفهمد اما بعد که به سایت لرزه نگار مراجعه میکنم، می بینم که بعله! زلزله ای هر چند کوچک رخ داده! و اینکه یک گسل در نزدیک خانه ی ما قرار دارد. (در واقع ما خانه ی مان را نزدیک گسل ساخته ایم!)  -نمیدونم حضور این گسل چقدر از نظر علمی درسته،احتمالا خیلی درست نیست- 

و سوم اینکه احتمالا می دانید که با هر بار وقوع زلزله، انرژی زمین آزاد می شود. 

پس نتیجه میگیریم که هر چه زلزله ها، تعداد بیشتری داشته باشند و در فاصله زمانی کوتاه تری رخ دهند، خطر وقوع یک زمین لرزه شدید (با ریشتر بالا) و در پی آن خرابی و تلفات بالا کمتر می شود. در واقع زمین انرژی اش را نمه نمه (!) آزاد کند بهتر است تا یهویی!!

اما مشکل آنجاست که ما شیرازی ها حداقل دو سه ماه یکبار یک زلزله چهار پنج ریشتری داشتیم. اما الان چندین ماه است که زلزله ای رخ نداده. و من از زلزله ی آینده می ترسم. احتمالا خیلی شدید باشد. پس دست به دعا برداشته ام که هر چه زودتر رخ دهد... چون کمتر شدید(!) خواهد بود!

+خدایا... لطفا زودتر زلزله بهمون عطا کن.. آمین

++تجربه ای از زلزله دارید؟ حاطره ای چیزی؟

+++فک کنم تنها چیزی که از کل دروس مدرسه علی الخصوص جغرافیا یادم مونده راجع به همین زلزله است! چون خیلی نزدیکه و زیاد تجربه اش میکنم!