به رسم چند سال اخیر، از امسال و برنامه‌های سال آینده میگم.

آره، می‌دونم. امسال خیلی سال خوبی نبود از خیلی از جهات برای بیشتر مردم دنیا. اما به شخصه ۹۸ رو سال بدتری از ۹۹ می‌دونم. ۹۹ سختی داشت اما در کنار این سختی‌ها، اتفاقات خوبی هم رخ داد. اولین درآمد ارزیم رو داشتم و فیلم‌هایی رو ساختم و تو کانال یوتیوب گذاشتم. دو تا کار برای کلاس فیلمسازی نوشتم و ساختم که با تشویق استاد همراه شد و خیلی حس خوبی داشت موفقیت تو یه رشته کاملاً متفاوت. اما سفر نتونستم برم به دلایل بسیار واضح! تجربه چند تا جلسه فیلمبرداری و عکاسی بسیار بسیار جالب و آموزنده بود. با دوستی یه بیزینس کوچولو راه انداختم و کلی تجربه کسب کردم اما به احتمال خیلی زیاد باید ببندمش که حالا تو پست های بعد راجع بهش میگم. یه ایده دیگه داشتم که فعلا اوایل راهه و چیزی معلوم نیست خیلی، اما با بازخوردهای خیلی مثبتی همراه بوده.

امسال مجبور شدم که انگلیسیم رو تقویت کنم! حدودا upper intermediate هستم که بد نیست، اما به قول شکسپیر بس ناشادم از اینکه نمیتوانم حرفهام رو بیان کنم! و این نیاز رو بعد سالها دیدم که باااید سطح زبانم رو ببرم بالاتر.

همچنین به خاطر همین ایده‌های بیزینسی، امسال خیلی بیشتر از کسب و کار راه انداختن آگاه شدم، دوره دیدم طوری که حتی مشاوره هم میدم! به اونایی که اول راه هستن و کمکشون میکنم که مثل ما اشتباه راه رو شروع نکنن.

امسال با وجودی دوری از انسان‌ها، خیلی خیلی بیشتر نوع انسان، مخصوصا اطرافیان و خودم رو شناختم که واقعا قابل توجه بود!

برای ۱۴۰۰ اینها رو می‌خوام: 

سلامتی، شادی و پول برای همه از صمیم قلب

بهتر شدن زبانم

پیشرفت عکاسی و فیلمبرداری

ساخت اولین فیلم و چاپ اولین داستانم!

داشتن درآمد قابل توجه ارزی و ریالی!

یادگیری بیشتر و بیشتر هنر از همه جهات! 

و اگر ممکن باشه، سفر و سفر!

۱۴۰۰ مبارک!